söndag 19 augusti 2012

Stoff & Stil

Efter lite tåg och bussresa, traskande och letande kom vi till slut fram till Stoff & Stil som var ett efterlängtat besök. Jag blir alltid så inspirerad av deras fina tyger och väntar nu med spänning på höstkatalogen som kommer ut i veckan. Katalogerna brukar vara fyllda med härliga ide'er som sätter igång pysselsuget!

Roligt var det att besöka butiken och det blev några småsaker därifrån idag. Jag fastnade direkt för det småprickiga tyget som jag sedan tidigare har i storprickigt. Nu var det lite mer typ korall-neoniga prickar i tyget som har en beige botten, superfint!

Köpte också ett fotoprint, neonrosa kardborre, passpoalband i turkos och prickigt kantband. Har tänkt skapa lite till sovrummet av det här. Är så sugen att göra färdigt där nu! Har hittat lite annat dit också som ni får se när allt är färdigt :)

Nu när hösten närmar sig ska det bli skoj att sy lite mössor igen. Jag har en del tyg på lager men det är alltid roligt med något nytt!
Det blev en bit av ett grön/grå randigt jerseytyg.
Och lite brunt zebratyg i viscosejersey.

För att se mina övriga tyger kolla HÄR.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar