lördag 25 augusti 2012

Projekt sovrum

Jag blir nog aldrig riktigt färdig någonstans...så det är bäst jag visar några bilder från mitt senaste hemmafix - sovrummet - innan det är dags att göra om det igen ;)

En gammal pinnstol i teak fick strumpor i neon och fungerar nu som sittplats vid mitt arbetsbord.

Av det prickiga tyget jag köpte med mig från Stockholm har det blivit en kudde, med turkos passpoal.

Jag fick ett gäng gamla träfigurer av världens bästa Imsan. Så det blev en liten familj, pimpad med dekorplast och garn.

Ikeabyråerna fick sig också lite dekorplast och på väggen hänger en svart/vit vajer med klämmor från Granit. Perfekt för att samla fina bilder och pyssel. Postern från Ampersand och min egensydda girlang i papper samsas med garnrenen och ljusstaken från Ikea. Små stilleben som enkelt kan bytas ut efter humör och säsong.

Att fota med en mobil i motljus är inte så enkelt...men i taket hänger tublampan från Åhlens och i fönstret en prickig gardin med tyg från Stoff&Stil.

Sängborden gjorde jag av trälådor från Lagerhaus som målades med neonfärg inuti.

Och sängen fick sig en randig kjol av svart/vitt Ikeatyg. Även här åkte dekorplasten på och golvet blev varmt och mjukt med koskinnet från svärmor.

Sådärja, det var det! Känns skönt att vara så gott som färdig däruppe och jag gillar helheten med mixen av trä, djur, svart/vitt och rosa.

Nästa projekt blir vardagsrum och kök som behöver lite höstpiff. Det tar liksom aldrig slut för mig, men det är väl det som är charmen när man älskar inredning!

1 kommentar: