torsdag 23 augusti 2012

Formex höst 2012 del 3

Nu har det snart gått en vecka sedan jag besökte Formexmässan så nu river jag av det sista inlägget från min färgsprakande bildkavalkad därifrån. Kanske kommer det några eftersläntare...men här får ni säsongens kitchigaste produkter enligt mig!

Inte behöver man oroa sig för att bli gammal och skruttig när man kan skutta omkring med jordens snyggaste käpp! Amerikanska Omhu har formgivit dessa karameller för oldies med stil.

Mer kitsch kan det nog inte bli än att hänga flamingos runt halsen eller i öronen. Även smyckeshanden är en nyhet hos spralliga Kitsch.

Ett annat märke på uppåtgående är italienska O'clock. De har vattentäta urtavlor och armband i de knalligaste färger. Och det roliga är att man kan kombinera dem hur man vill!

Höstens nyhet hos dem är rejäla väskan O'bag i gummi där man själv kan välja till vilket handtag man vill ha. Snygg kontrast med repet till!

De har ingen egen webshop i Sverige men klockorna finns bland annat hos Gladsaker.se.

Självklart fanns favoriten La Shelf på plats. Deras urhärliga plåtburkar kan man nog aldrig få för många av. Ett par sådana hamnar nog också på min önskelista!

Och tårtfaten...gör ju vilket kalas som helst till en fest, åhhh så fina de är!!!
Avslutar med några bilder från Trendzone där fyra internationella trender skulle tolkas ur ett nordiskt perspektiv. Inte helt lätt att förstå...och det var nog inte meningen, men fint var det!

Memory Lane hade en skön mix av pasteller och grafiska former.

Milky Way var en mjuk dröm i rosa och naturtoner.

Silly Walk var en explosion av färger och galna dekorationer.

Walk The Line var den mest minimalistiska i samlingen med svart, vitt, gult och rött i lite stramare former.

Hoppas ni som inte var där har fått en dos av höstens färgglada inredningstrender.

Alla mina inlägg från Formex hittar ni Här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar