fredag 10 augusti 2012

Blixtlås och råa kanter

Dags att se över garderoben inför hösten! I våras rensade jag ur min och gav mig på att försöka få till en mer enhetlig stil där det mesta går att mixa och matcha. Men mer rensning behövs, bloppis kommer alldeles säkert framöver, och en del nya plagg är på önskelistan. Lite varmare och mer klätt nu när sommaren snart är över.

Jag gillar blixtlås som detalj och gärna lite collegestuk på överdelarna. Det är snyggt med en lite vidare tröja till tighta brallor och ett knallrosa sommarlinne får gärna sticka fram som en färgklick i det svarta och grå. Sen kan man ju variera med accessoarer för att få till den stil man vill ha för dagen.

Grå lite längre collegetröja från Selected med blixtlås i ryggen. Snygg detalj med läderremmen där!

Svarta brallor från Gina Tricot med blixtlås både fram och nedtill på benen. Tight modell med vaxad yta vilket ger en schysst kontrast till en enklare tröja eller något stickat.

Grå kortare college med råa kanter och utanpåficka. Kan nog bli supersnygg både med ett linne eller en skjorta där under som får sticka fram.

På fötterna lär det väl hamna Uggs som vanligt när mina Converse blir för kalla. Tur jag har ett par rosa, ett par grå, ett par beiga och ett par stycken till att variera mig med ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar