lördag 18 augusti 2012

Formex höst 2012 del 1

Trötta fötter men lycklig i själen efter mitt första besök på Formexmässan. Så fantastiskt kul att få se alla mina favoriter på nära håll, träffa alla glada människorna bakom dessa produkter och bara insupa massor med färg och form i sitt bästa slag.

Det här vill jag göra om igen. Helst redan i januari när vårens mässa går av stapeln. Men nu ska jag göra mitt bästa för att sammanställa allt jag har sett och spara all inspiration i min ide'bank. Och inte minst av allt...visa Er fina läsare godbitarna från mitt perspektiv!

Jag börjar med att visa några bilder från mina gamla favoriter. Resten får ni allt eftersom här framöver så att vi kan njuta av denna karamell så länge som möjligt!

Littlephants monter var något jag hade längtat efter att få spana in. Jag är stormförtjust i deras nya kollektion med underbara textilier och finaste förpackningarna med harlequinmönster.

Sminkbordet som målats i en mintgrön kulör var helt perfekt i sammanhanget, galet snyggt!

Rie Elise Larsen från Danmark gör de vackraste veckade lampskärmarna i papper. Dessutom nu med tillhörande lampfötter av porslin i sköna pasteller och former.

Cirkusplanschen som här är placerad i en sliten träram gör vilket barnrum som helst till en lekfull miljö.

Färgsprakande som alltid hos Rice som fångade mig med sin prickiga noshörning. En kitschig trofe' att hänga på väggen hos den som vågar sticka ut.

Och var det ju Ferm Living. Hela alltet vill man ju ha på direkten! Jag skulle mer än gärna duka upp till kafferep hemma i mitt kök med dessa muggar och underlägg i porslin. En helt fantastiskt fin kollektion som jag ska visa mer av en annan dag.

Nu blir det myskväll i hotellsängen och ladda om batterierna till morgondagen som ska spenderas i tygaffären som har allt och lite till :)

Ha en skön lördagkväll fina du!

 

 



 

1 kommentar: