torsdag 2 augusti 2012

Vintageklänning säljes

På loppisen i min by hittade jag en stång med gamla kläder. Mitt däri hängde den här supersöta vintageklänningen med klädda små knappar. Jag köpte den direkt utan att prova bara för att den var så fin. När jag sedan provade den hemma i stugan så var den en aningens för trång upptill. Så himla typiskt! Och att försöka sy ut den är nog inte det lättaste, den är ju fodrad och allt. Men på en mini stl. 36 eller 34 sitter den nog som ett smäck så är du sugen på den, kom gärna med ett bud!!! Den är ju för fin för att inte användas tycker jag.

Den är pyttelite trasig vid nedersta knappen då det saknas en ögla där, men den funkar att bära ändå eller så lagar man den med några små stygn.

1 kommentar:

  1. Jag måste bara säga att du har en jättefin blogg, har fastnat helt i den och vi verkar ha ganska lik smak så det är verkligen skoj att följa dig :-).

    Klänningen är också superfin, och om det inte var för att den är liten på dig (tror knappast den passar mig då) så hade jag inte tvekat!

    Ha en trevlig helg!
    //Lindha

    SvaraRadera