måndag 11 juni 2012

Möblera om

Mitt bästa trick för att snabbt förnya och förändra i mitt hem är att flytta runt saker jag redan har. Det kan ge ett helt nytt uttryck bara genom att byta plats på tavlor, prydnadssaker och textilier.

Jag älskar att möblera om och igår kväll blev det en liten ministyling av kök och vardagsrum.

Jag köpte en svart bulldog för ett par veckor sedan, ställde den på mitt gröna skåp men det passade inte alls. Så min tanke var att lämna tillbaka den. Men igår tapetserade jag om min lilla byrå i teak med den prickiga tapeten, och vips, bulldogen passade perfekt! Det rosa gökuret blev pricken över i:et och fick flytta från köket till vardagsrummet.

Istället för gökuret fick nu mitt remakade hjorthuvud flytta in på den svarta köksväggen.

Och i köksfönstret ställde jag två ljusstakar med ljus i rosa och cerise.

Det var mitt måndagstips!
Nu ska jag ta och fixa mig själv, sen blir det ett efterlängtat besök hos min bästa Hannah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar