torsdag 24 maj 2012

Pinnigt

Jag är en riktig sakletare. Har alltid älskat att rota i mormors garderob, på vindar och i förråd. Sånt som andra tycker är skräp, det tar jag till mitt hjärta. Vissa saker gör jag om och andra är så fina som dom är. Grejen är nog att det inte kostar något och eftersom shopping är ett stort intresse hos mig passar det ju ypperligt. Som en gratis loppis!

Pinnstolar är extra roliga att hitta. Dom är så fina och användbara. Och det var precis vad jag gjorde i helgen! På promenad hos svärföräldrarna nosade jag på håll upp ett öppet förråd. Vid lite närmare titt stod där en rad med pinnstolar i teak och några pallar. Mitt hjärta slog lite extra och jag tänkte att dom där skulle jag bra gärna vilja ha. Så igår knatade världens bästa svärmor dit och tro det eller ej, jag får hela bunten! Och inte nog med det så har mannen vägarna förbi där i dag, så ikväll har jag dom!


Jag har tänkt mig att ha dem vid köksbordet. Tyvärr var det endast tre i samma modell så jag får bryta av med en udda stol eller vår svarta juniorpinnstol från Ikea. Kansks målar jag dem eller så får de vara orginal, det beror på skicket.

Pallarna skulle vara perfekta i lekstugan, och som extra sittplatser när vi har gäster.

Tänk vilken tur man kan ha ibland, bara man vågar fråga!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar