söndag 27 maj 2012

Loppat

Det blev ju förstås en repa på loppisen igår, och vad hittade jag där?

En tillbringare i äkta plast från Stockholms Plastindustri. Jag har ingen aning om hur gammal den kan vara men fin var den och ur den ska det drickas massor av saft här i stugan i sommar.

Tjugofem kronor.




I en kasta bort låda grävde jag fram den här söta blusen. En gammal barnblus i blått och rött med lite spets. Så den fick lilla fröken med sig hem helt gratis :)

Igår blev det också ett väldans bra mormorfynd, men det får ni se när jag har gjort en liten remake av det...

Istället visar jag ett annat som jag hittat i pappas loge för ett par år sedan.

En droppformad skål i ljust turkos.

Kanske ska fylla den med jordgubbar idag.

Och blanda en kanna saft.

Och ta på bikinin för första gången i år.

Jajamän, så får det bli!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar