torsdag 17 maj 2012

Inredning gör mig glad

Att inreda med fantasi, färg och en skopa barnslighet är min grej. Jag älskar små roliga detaljer och skulle kunna hålla på och styla, flytta om, måla och sy hela dagarna om jag bara hade tid. Det är så fantastiskt roligt, och allra bäst blir det om man gör precis som man själv vill, utan att begränsa sig av trender och vad andra ska tycka. Sen blir man ju så klart inspirerad mest hela tiden, av tidningar, tv och bloggar. Men att samla det bästa av det man ser och göra det till sitt eget blir allra bäst tycker jag. Livet blir helt enkelt roligare med fina saker runtomkring!

Jag blir galet inspirerad av Littlephant, det har nog inte undgått er :) Skriver om det titt som tätt...

Väntar med spänning på att deras nya hemsida ska öppna, tror det blir någon form av webshop där också.

Men medan jag väntar funderar jag på vad jag själv skulle kunna göra för skoj med saker jag redan har hemma, om jag tjuvlånar lite härliga detaljer härifrån...

Pimpa en gammal lampa eller sy en pussig kudde.

Måla barnsängen rosa eller loppisbyrån i fina romber.

Mysa till en gammal rottingsoffa med dynor, kuddar och plädar. Eller måla den i en härlig färg.

Eller ta en vit matta och måla den i knalliga schackrutor.

Det är bara fantasin som sätter gränserna!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar