lördag 24 november 2012

Christmas wishes 2013

Det är väl bara att acceptera att det tar några år i hus innan man får till allt som man vill ha det. Särskilt när det kommer till julpyntet. Att lägga pengarna på det kommer liksom inte i första hand just nu när det är så mycket annat man vill ha, som nytt matbord och stolar till exempel. Och i år ska vi dessutom vara borta hela julen så det känns inte som att det är så noga. Jag får nöja mig med att pynta med det vi redan har så länge.

Men självklart har jag mina önskningar om hur jag egentligen vill ha det, så kanske till nästa jul?

Julstjärnor från Watt och veke i rött och rosa.

Ljusstake från Muuto som rymmer så många ljus som man vill ha.

Och elljusstaken från Granit som känns tidlös och är ruggigt snygg.

Och den med träkulorna från Ferm Living kanske man kan knåpa ihop själv?

Men för att göra något billigt och snabbt redan nu kan man inspireras av en julposter från Isa Form och skapa en grafisk gran av washitejp och kontaktplast.

Eller som här i Drömhem. Garn som fästs runt några små spikar och pumlor som pynt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar