tisdag 13 november 2012

Tippbritta design

Vill du ha en schysst mössa till dig själv eller ditt barn?

Eller varför inte som en personlig julklapp!

Beställ en av mig, jag syr mössan i den storlek du önskar och du får den inom två veckor. Kika in under etiketten Mössor så kan du se några av alla de jag har sytt tidigare.

Jag syr även tetraneccessärer som du kan se under etiketten Sytt.

Mer info och pris ser du längre ner i inlägget.

Några nya tyger har kommit in på hyllan och här ser du alla som jag har hemma just nu.

Cerise trikå med röda äpplen.
Rosa velour med röda prickar.
Cerise trikå med vita prickar.

Cerise trikå med vita moln.

Cerise trikå med vita fordon.
Grå trikå med vita prickar.

Grå/grön randig trikå.
Limegrön trikå med vita prickar.
Limegrön trikå med svarta bilar.
Svart trikå med turkosa prickar.

Brun trikå med stora turkosa prickar.
(Lämpligast till en barnmössa eller en mössa utan stort "häng")
 
Lila trikå med vita prickar.

Lila trikå med vita fordon.
Vit trikå med svarta prickar.
(Detta tyg tog slut nästan direkt men det finns så det räcker till en mössa med huvudomfång max 55 cm samt en barnmössa)
Svart enfärgad trikå.
Svart trikå med stora vita prickar.
(Lämpligast till en barnmössa eller en mössa utan stort "häng")
Vit trikå med svarta ränder.
(Finns även som svart med vita smala ränder)
Vit trikå med retromönster i gult, grönt och rött.
(Räcker till en mindre barnmössa)
Orange trikå med vita klöver.

Information & pris
Mössorna kostar 120 kr/st plus ev. fraktkostnad med posten. Frakt från 12 kr.
Tetraneccessärerna kostar från 80 kr/st beroende på storlek. Vill du beställa en sådan, maila mig om ditt önskemål gällande färg eller tyg så kollar jag vad som finns just nu.
Allt sys på besällning för att de ska passa så perfekt som möjligt!
Alla mössor får en "tag" i nederkant med ett prickigt band och en knapp i matchande färg.
Mössorna syr jag i dubbel trikå med en söm mitt bak vilket ger en bra passform, modellen är lite "baggy" om inte annat önskas. De är perfekta att bära året om, sommar som vinter.

Jag har inget stort tyglager för att kunna variera mig och för att mössorna ska vara unika. Men hör bara av dig så svarar jag snarast om ditt tyg finns hemma.

Kontakta mig på tippbritta@gmail.com.

1 kommentar:

  1. Hej! Hittade just till din blogg och blev glad och tacksam för alla härliga bilder och tips. Pinnstolarna såg jag på när du målade, lite i alla fall. Ska titta in fler gånger. Ha´re gott hälsar en granne.

    SvaraRadera