fredag 7 september 2012

En turkos hink

Min pyssliga mor är en samlare precis som jag. Hon älskar loppisar och jag har hittat flera guldkorn i hennes gömmor som jag har fått med mig hem. Att hon dessutom arbetar i färg och tapetbranschen är en bonus :) Tapetprover och färgskvättar är sådant som hon gärna släpar med till sin dotter.

Hon arbetar i en gammal lokal där dom tydligen slänger retroprylar vind för våg. När hon var här började vi prata om att det saknas en taklampa ovanför vårt köksbord. Mamma klämde då ur sig att hon visst hade en gammal plåtlampa liggandes efter en utrensning på jobbet. Och vad jag förstår på mammas skiss och beskrivning måste det vara en hinken !!!

Lampan var i någon zinkig färg så mamma ska måla om den i turkooos !!!

Samma färg som pinnstolarna som står i vårt kök.

Lycky me !

1 kommentar:

  1. MAMMOR!!
    UNDRAR MED VAD SLAGS FÄRG, SPRUTMÅLA,PENSEL ELLER.HAR EN BRUN SOM BORDE BLI VIT ELLER RÖD ELLER SVART
    HÄLSA DIN MAMMA

    SvaraRadera