onsdag 17 oktober 2012

Höstnytt

Vi bjöds på en fantastisk modevisning från Kii igår. Skogen var temat så det var murriga färger, stickat och djurmönstrat blandat med en del glitter och paljetter på festkläderna.
Även en del prickigt till min stora glädje:))
Snygg som tusan är denna parkas från Acne som visades upp.

Jag gillar detaljen med en huva i neonrosa bävernylon. Varför inte skapa en detalj på sin egen jacka i form av en knallig accent!

På tal om jackor så fick jag in en slant på mina Traderaauktioner. Min tanke var att skaffa mig en annan dunjacka som var något längre och i någon neutralare färg. Trots att jag älskar färg så har jag börjat förstå vitsen med att välja svarta, grå eller bruna jackor. Passar till allt och kan istället piffas upp med en rolig mössa! Så jag hittade den här Rip Curl dunisen som jag beställde från Junkyard.

Fint med små detaljer i skinn och något längre så man slipper frysa om rumpan.

Men helt färglös kan jag ju inte bli;)) så jag funderar på att lägga resterande slant på ett par cerisa täckbyxor från Stadium.

På fötterna har jag stövlar från Sorel. Supervarma och sköna, bästa vinterskorna jag har haft. Det gäller ju att rusta sig inför vintern som kommer snart och se det positiva med allt skoj man kan göra då. Skidåkning, skoter, skridskor, spark, korvgrillning och pulkaåkning...nästan så man börjar längta:)
Ett tips om man vill ha Sorelstövlar är att köpa dem från USA på E-bay. Blir nästan halva priset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar